Winkelmandje
0 product(en), € 0.00






Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen en een link naar de antwoorden. Heb je geen antwoord op je vraag kunnen vinden? Dan kun je je vraag stellen aan onze klantenservice.

Algemeen

Hoe bereik ik de Klantenservice?
Voor al je vragen van 09.00 tot 17:00 uur op werkdagen.

E-mail: info@profiledefietsspecialist.be,
Telefoonnummer: 003133-4545945

Je kunt je vraag ook stellen in onze winkels. Daar kunnen ze je in de meeste gevallen direct helpen. Wel zo snel en gemakkelijk.

Op welke manieren kan ik Profile ‘de Fietsspecialist’ bereiken?
Je kunt op 2 manieren met Profile ‘de Fietsspecialist’ in contact komen: per e-mail en telefonisch. Via info@profiledefietsspecialist.be,
kun je 24 uur per dag je vraag stellen.
Op werkdagen tussen 9:00 – 17:30 uur kun je ons ook nog telefonisch bereiken, op telefoonnummer 003133-4545945.

Hoe snel krijg ik een reactie op mijn vraag?
Wij doen ons uiterste best om zo snel mogelijk een antwoord te geven op je vraag. Ons streven is om binnen 2 werkdagen een reactie te geven op e-mails.
Wil je direct geholpen worden, dan adviseren we je om telefonisch contact op te nemen.

Wat is voor mij de dichtstbijzijnde Profile ‘de Fietsspecialist’?
Profile ‘de Fietsspecialist’ heeft ruim 150 winkels in Europa, dus altijd één in de buurt. Klik hier voor een winkel bij jou in de buurt.

Wat zijn de kosten van de klantenservice?
Contact opnemen met Profile ‘de Fietsspecialist’ is zowel per e-mail als per telefoon gratis.

Waar vind ik de openingstijden van de winkels?
Bij elke winkel staan de openingstijden vermeld. Klik hier voor het zoeken naar een winkel.

Hoe kan ik advies krijgen over een product?
Onze deskundige medewerkers in de Profile ‘de Fietsspecialist’ winkels helpen je graag bij vragen over onze producten. Ook kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Wat zijn de contactgegevens van Profile ‘de Fietsspecialist’? Klik hier om ons te contacteren.

Hoe kan ik een klacht doorgeven?
Heb je een klacht of opmerking, neem dan contact op met onze klantenservice. Uiteraard doen wij ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Je ontvangt binnen 14 dagen bericht.

E-mail: info@profiledefietsspecialist.be,
Telefoonnummer: 003133-4545945

Profile 'de Fietsspecialist' is in België ook lid van Safeshops.be. Wilt u liever uw klachten niet rechtstreeks tot ons wenden? Dan kunt u ook uw klacht indienen bij Safeshops.be.

Waar kan ik met mijn opmerkingen, tips of vragen terecht?
Wij vinden je mening belangrijk en horen graag hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Aarzel niet om ons een mailtje te sturen als je een vraag of opmerking hebt over Profile ‘de Fietsspecialist’ of over de producten die wij aanbieden. E-mail: info@profiledefietsspecialist.be,

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Bekijk hier onze Algemene Voorwaarden.

Profile account

Hoe kan ik een Profile account aanmaken?
Het aanmaken van een account bij Profile ‘de Fietsspecialist’ kan op 2 manieren: tijdens het bestelproces en via de ‘Account’ sectie rechts bovenin de website.

Tijdens het bestelproces
Wanneer je bij Profile ‘de Fietsspecialist’ wilt bestellen en je hebt nog geen account, dan kun je direct een account aanmaken terwijl je een bestelling plaatst. De enige extra stap is het kiezen van een wachtwoord. Zodra de bestelling geplaatst is, is ook het account aangemaakt.

Via de ‘Account’ sectie
Je kunt naar de ‘Account’ sectie van de website gaan en daar kiezen om een account aan te maken door je naam, e-mailadres en een wachtwoord in te vullen. Direct na het versturen van de gegevens ontvang je een e-mail dat de inschrijving gelukt is.

Wat is het voordeel van een Profile ‘de Fietsspecialist’ account?
Alhoewel het niet verplicht is om een Profile ‘de Fietsspecialist’ account aan te maken als je wilt bestellen, heeft het wel vele voordelen. Zo kun je supersnel een bestelling bij ons plaatsen door in te loggen en nooit meer een aanbieding te missen. Verder hebben we regelmatig leuke acties speciaal voor onze Profile ‘de Fietsspecialist’ leden!

Wat gebeurt er met mijn privégegevens?
Als je een account bij ons aanmaakt of een bestelling plaatst bij Profile ‘de Fietsspecialist’ hebben we natuurlijk enkele gegevens van je nodig, zoals een afleveradres en een e-mailadres. We gebruiken deze informatie alleen maar om je op de hoogte te houden van de status van je bestellingen en, wanneer je daarvoor gekozen hebt, je extra informatie betreffende diverse acties toe te sturen. Uiteraard schermen we alle gegevens goed af, zodat ze niet in handen vallen van derden.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
Als je je wachtwoord bent vergeten dan kun je naar de inlogpagina van je Profile ‘de Fietsspecialist’ account gaan. Daar is een link te vinden met de tekst 'Wachtwoord vergeten?'. Wanneer je hierop klikt wordt gevraagd je e-mailadres in te vullen en zullen wij je per e-mail een nieuw wachtwoord toesturen.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Ja. Bij het aanmaken van een account kun je zelf een wachtwoord kiezen. Als je dit later wilt veranderen dan kun je deze gegevens aanpassen in je persoonlijke Profile ‘de Fietsspecialist’ account.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice: info@profiledefietsspecialist.be,

Mijn naam/adres is veranderd, moet ik dit doorgeven?
We raden je dit wel aan. Dit voorkomt fouten bij een volgende bestelling.

Assortiment

Is het assortiment van Profile ‘de Fietsspecialist’ online hetzelfde als in de winkels?
Het online assortiment kan soms iets afwijken van het assortiment in onze winkels. Dit heeft te maken met de actuele voorraad van dat moment.

Heeft iedere Profile ‘de Fietsspecialist’ winkel hetzelfde assortiment?
Profile ‘de Fietsspecialist’ winkels zijn verschillend van grootte. Daarnaast bepalen onze ondernemers deels zelf hun assortiment om aan de behoefte te kunnen voldoen van de consument in hun regio.
Om deze redenen hebben sommige winkels meer artikelen en merken in het assortiment dan andere winkels.
Klik hier voor meer informatie over een Profile ‘de Fietsspecialist’ winkel bij je in de buurt. Daarnaast kun je altijd telefonisch contact opnemen met een Profile ‘de Fietsspecialist’ winkel.

Hoe zoek ik een product op de Profile website?
Op de homepage van de website is een duidelijke indeling te vinden van het assortiment van Profile ‘de Fietsspecialist’. Kies een categorie en zoek hierbinnen het product dat je zoekt. Kun je een product niet vinden? Bovenaan elke pagina is een zoekfunctie beschikbaar, waarin je d.m.v. het invoeren van een productomschrijving een product kunt zoeken.

Kan ik producten ook in de winkel kopen?
Bij Profile ‘de Fietsspecialist’ kun je je aankopen zowel online doen als in één van onze ruim 150 winkels in Europa. Klik hier voor een Profile winkel bij jou in de buurt.
Wanneer je een artikel online bestelt kun je er ook voor kiezen het artikel in een Profile ‘de Fietsspecialist’ winkel naar keuze af te halen.

Ik heb een klacht over een artikel. Wat nu?
Heb je een klacht of opmerking, neem dan contact op met onze klantenservice: info@profiledefietsspecialist.be,

Hoe stel ik een vraag over een specifiek artikel?
Voor vragen over een artikel kun je terecht in een van onze Profile ‘de Fietsspecialist’ winkels. Ook kun je je vraag stellen aan onze klantenservice: info@profiledefietsspecialist.be,

Kan ik een artikel laten verzekeren?
Je kunt bij Profile ‘de Fietsspecialist’ heel voordelig je fiets laten verzekeren. Klik hier voor meer informatie over onze Fietsverzekeringen.

Bestellen en betalen

Hoe bestel ik bij Profile ‘de Fietsspecialist’?
Je kunt bij Profile ‘de Fietsspecialist’ bestellen door te klikken op het winkelmandje op de homepage of de productpagina van de website. Je komt dan in je winkelwagen terecht, waarin een overzicht staat van de producten die je op dat moment wilt aanschaffen. Klik op ‘afrekenen’ om je bestelling verder in gang te zetten.
Nu kun je inloggen als je al een Profile ‘de Fietsspecialist’ account hebt, of je kunt eenmalig, zonder te registreren, een aankoop doen.

Heb je al een account?
Als je al een account hebt bij ons staan alle gegevens er al in en kun je direct doorgaan met betalen. Kies de gewenste betaalmethode en volg de aanwijzingen op het scherm om de betaling succesvol af te ronden. Voor je de order plaatst raden wij je aan nog even goed te kijken of alles klopt.

Geen account? Geen probleem!
Heb je nog geen account, dan moet je alle gegevens nog invullen. Tijdens het invullen kun je aangeven of je een account wilt aanmaken. Hiervoor dien je alleen nog een wachtwoord te kiezen. Daarna kun je direct doorgaan met betalen. Kies de door jou gewenste betaalmethode en volg de aanwijzingen op het scherm om de betaling succesvol af te ronden. Voor je de order plaatst raden wij je aan nog even goed te kijken of alles klopt .

Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
Zowel bij thuisbezorgen als bij afhalen in de winkel dien je je bestelling vooraf te betalen. Dit doe je aan het einde van het bestelproces. Wanneer je kiest voor Afterpay betaal je je bestelling achteraf midels acceptgiro.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?
Je kunt op 3 manieren betalen, per creditcard (Visa en Mastercard), Afterpay en MrCash

Creditcard
Als je kiest voor betalen met creditcard selecteer je Visa of MasterCard. Vervolgens kun je je creditcardnummer en de vervaldatum invullen. Let er op dat je exact de naam overneemt zoals die op de kaart vermeld staat. Je betaling wordt vervolgens online geautoriseerd, zodat je direct weet of de betaling wel of niet wordt goedgekeurd. De belasting van de creditcard zal pas na levering van je bestelling plaatsvinden.

MrCash
Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met MrCash wilt betalen. Nadat je de bank hebt geselecteerd, word je doorgeleid naar de site van je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door de bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat je bestelling is betaald.Wanneer de betaling door ons is geaccordeerd is je bestelling afgerond, zal de order worden verwerkt en ontvang je een bevestiging per e-mail.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Zowel bij betalen met MrCash als betalen met je creditcard is je betaling direct verwerkt. 

Is het betalen op www.profiledefietsspecialist.be veilig?
De transacties die worden verricht bij www.profiledefietsspecialist.be worden verzorgd door de betaaldienstenleverancier Ogone (www.ogone.nl). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen

Worden er ook kosten in rekening gebracht voor het betalen?
Nee. Het maakt niet uit welke betaalmethode je kiest, je kunt bij ons altijd kosteloos je betaling doen

Zijn alle getoonde prijzen inclusief BTW?
Ja. Wij tonen alleen prijzen inclusief BTW.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Nadat je betaling is geaccordeerd, ontvang je per e-mail een orderbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Wanneer je geen orderbevestiging hebt ontvangen, kijk dan eerst of de orderbevestiging misschien in je ongewenste e-mail box terecht is gekomen (spamfolder). Kun je de orderbevestiging ook daar niet vinden, dan kun je het beste even contact opnemen met de klantenservice: info@profiledefietsspecialist.be,

Kan ik online een cadeaubon inwisselen?
Dit is helaas nog niet mogelijk. Wel kun je met een eventuele kortingscode korting ontvangen op je aankoop. Deze kortingscodes zijn vaak verbonden aan een specifieke actie.

Verzenden en bezorgen

Kan ik zelf een afleveradres kiezen?
Natuurlijk kun je zelf een afleveradres kiezen voor je bestelling. Dit kun je eenvoudig aangeven tijdens het bestelproces. Dus wanneer je overdag niet thuis bent, kun je kiezen om je bestelling op je werk af te laten leveren of bijvoorbeeld bij een familielid dat overdag wel thuis is. Controleer altijd nauwkeurig of je adres volledig is ingevuld en compleet is. Dat voorkomt problemen bij het afleveren en langere levertijden. Let op! Wanneer je kiest om een bestelling op je werk af te laten leveren, zorg dan dat ook de naam van het bedrijf wordt vermeld!

Wat zijn de verzendkosten die jullie rekenen?
De verzendkosten per bestelling van onderdelen of accesoires zijn €7,95 indien je de bestelling thuis of op een ander adres laat bezorgen. Dit tarief geldt tot een bedrag van €50,-. Bij een bestelling vanaf €50,- zijn er geen verzendkosten.Kom je je bestelling in een van de Profile de fietsspecialist winkels ophalen dan rekenen wij geen verzendkosten.

Als ik meerdere bestellingen plaats op dezelfde dag, betaal ik dan meer verzendkosten?
Voor elke aparte bestelling betaal je bezorgkosten. Zijn dit meerdere bestellingen per dag, dan betaal je dus per bestelling de bezorgkosten.

Hoe lang duurt het voordat ik een bestelling in huis heb?
Wanneer je hebt gekozen voor thuisbezorgen dan wordt je bestelling door DHL thuisbezorgd. De levertijd is 1 tot 3 werkdagen. Fietsen leveren wij alleen via onze winkels omdat wij deze voor u persoonlijk willen afmonteren en rijklaar maken. De levertijd hiervoor bedraagt 5-7 dagen.

De bestelling wordt maximaal 2 keer aangeboden. Indien blijkt dat de bestelling na 2 pogingen niet kan worden afgeleverd op het afleveradres, dan wordt het pakket indien mogelijk bij de naaste buren afgeleverd. In een dergelijk geval wordt hiervan in de brievenbus van de geadresseerde een schriftelijke mededeling achtergelaten. Bij uitreiking aan buren zal het vervoer en de verantwoordelijkheid van DHL onder de vervoersovereenkomst zijn geëindigd.
Als uitreiking aan één van de naaste buren evenmin mogelijk blijkt dan wordt in de brievenbus van de geadresseerde een schriftelijke mededeling achtergelaten, waarop is aangegeven op welke wijze en binnen welke termijn de geadresseerde zich in het bezit van de bestelling kan stellen.
Bezorging vindt uitsluitend plaats in België tijdens werkdagen en op zaterdag. Op feestdagen wordt niet geleverd.

Kan ik het afleveradres na het bestellen nog wijzigen?
Nadat je bestelling is geplaatst kun je het afleveradres helaas niet meer veranderen. Zorg er dus altijd voor dat je een adres kiest waar de kans het grootst is dat de bezorgdienst iemand thuis treft. Zo is het mogelijk om de bestelling af te laten leveren op je werk of bij vrienden/familie.

Ik heb gekozen voor zelf afhalen in de winkel. Wanneer is mijn bestelling in de winkel?
Je bestelling is binnen 3 werkdagen in de winkel aanwezig. Voor fietsen geldt een levertijd van 5-7 werkdagen. Mocht dit onverhoopt langer duren, dan word u hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte gebracht door een van onze medewerkers.

Waarom kan ik er niet voor kiezen om een fiets thuis geleverd te krijgen?
Bij Profile 'de Fietsspecialist' vinden wij het belangrijk dat een fiets goed is afgesteld op de persoon die er op fietst. Wij monteren daarom in de winkel de fietsen volledig af en maken deze rijklaar zodat je er zo op weg kunt rijden.

Hoe houd ik de status van mijn bestelling in de gaten?
Zodra wij je pakket verstuurd hebben ontvang je een e-mail met daarin een Track & Trace-code en een link naar de website van DHL waar je kan zien waar het pakket zich bevindt.

De Track & Trace-code werkt niet. Wat nu?
Wanneer je een Track & Trace-code ontvangt van ons, dan kan het nog tot in de avond duren voordat je het pakket ook kan traceren. Werkt de code de volgende dag nog steeds niet, dan kun je altijd even contact opnemen met onze klantenservice info@profiledefietsspecialist.be,

Retouren, service en garantie

Hoe gaat Profile ‘de Fietsspecialist’ om met retouren?
Bij Profile de fietsspecialist heb je standaard een zichttermijn van 14 kalenderdagen waarbinnen je het product kunt retourneren. Deze 14 dagen gaan pas in, nadat je het product hebt ontvangen. Je kunt alleen producten terugsturen die onbeschadigd zijn en zich, indien redelijkerwijs mogelijk, compleet in de originele verpakking bevinden. Producten mogen tot op zekere hoogte beoordeeld en geprobeerd worden. Vergeet bij de retourzending niet de originele pakbon bij te sluiten.

Wij verzoeken je voor het retour zenden contact op te nemen met onze klantenservice per e-mail klantenservice@profiledefietsspecialist.be,of telefonisch op 003133-4545945. Zij zullen je vertellen wat je precies moet doen en geven je een retournummer dat vermeld dient te worden op de pakbon. Retourzending gebeurt op eigen risico en voor eigen rekening.

Hoeveel dagen heb ik om een artikel te retourneren?
Indien je voor retourzending eerst contact opneemt met de klantenservice heb je vanaf dat moment, 14 dagen om het artikel te retourneren.

Wie betaalt de verzendkosten voor retourzendingen?
Wil je het product retour zenden dan ontvang je van ons het aankoopbedrag binnen 7dagen na aanmelddatum retour.

Als het product direct bij levering defect is verzoeken wij je het product retour te sturen volgens het retourproces. Wil je het product omruilen voor een zelfde product dan sturen wij je deze binnen 3 werkdagen kosteloos toe. In het geval wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijg je het gehele aankoopbedrag binnen 7dagen teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Wat moet ik doen als de bestelling beschadigd is aangekomen?
Als je aan de buitenkant van het pakket al een beschadiging kunt zien, vraag dan aan de bezorger om hier meteen melding van te maken. Wanneer blijkt dat het product ook daadwerkelijk beschadigd is, kun je contact opnemen met onze klantenservice per e-mail via info@profiledefietsspecialist.be of telefonisch op 003133-4545945. Als het mogelijk is zullen wij zorg dragen voor een vervangend product dat wij kosteloos naar je versturen. In het geval wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijg je het gehele aankoopbedrag binnen 7 dagen na aanmelding van de retour teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Wat moet ik doen als een product defect is bij aankomst?
Is het product direct bij levering defect, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice per e-mail via info@profiledefietsspecialist.bel of telefonisch op 003176-5785551. Als het mogelijk is zullen wij zorg dragen voor een vervangend product dat wij kosteloos naar je versturen. In het geval wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijg je het gehele aankoopbedrag binnen 7dagen na aanmelding van de retour teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Heb ik ook garantie op een product van Profile ‘de Fietsspecialist’?
Je hebt op de producten minimaal 1 jaar garantie, deze geldt onverminderd de regels die gelden aangaande wettelijke garantie en conformiteit. Mocht het product in die periode onverhoopt stuk gaan buiten je schuld om, dan heb je recht op een reparatie. Kan het product niet gerepareerd worden dan krijg je een nieuw exemplaar of, als het product niet

Wat moet ik doen als ik iets anders geleverd krijg dan wat ik besteld heb?
Komt de levering niet overeen met wat je besteld hebt, dan vragen wij je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice per e-mail via info@profiledefietsspecialist.be of telefonisch 003133-4545945. Als het mogelijk is zullen wij zorg dragen voor een vervangend product dat wij kosteloos naar je versturen. In het geval wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijg je het gehele aankoopbedrag binnen 30 dagen teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Wanneer betalen jullie mijn annulering / geretourneerde artikel terug?
Na ontbinding van de overeenkomst, betalen wij het bedrag van de ontbinding binnen 7 dagen terug op jouw rekening. 

Ik vind geen antwoord op mijn vraag. Wat nu?
Neem contact op met onze klantenservice, zij helpen je graag verder.

Naar welk adres kan ik retourneren?

Profile ‘de Fietsspecialist’

Spaceshutlle 22

3824 ML Amersfoort

Nederland